Ξέρεις να προσπερνάς;

Σάββατο μεσημέρι. Η θερμοκρασία χτυπάει κόκκινο. Συνωστισμός στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών. Οι εκδρομείς του Αυγούστου φεύγουν άρον - άρον. «Φορτωμένοι» με βαλίτσες και αρκετή υπομονή, αφού θα πρέπει να οδηγήσουν σε ένα μόνο ρεύμα εξαιτίας των έργων. Υπάρχουν και οι βιαστικοί. Προσπαθούν να προσπεράσουν, αλλά δυσκολεύονται πολύ. Δεν έχουν περιθώριο, ούτε δεξιά ούτε αριστερά. Παρ' όλα αυτά, ο στόχος παραμένει. Να περάσουν πάση θυσία μπροστά από το προπορευόμενο όχημα.
Κάπως έτσι όμως συμβαίνουν τα ωραία. Οδηγός, ο οποίος τελικά δεν έμαθε πως προσπερνάς σε μονό ρεύμα περιγράφει:
«Οδηγώντας για Πάτρα, ουρά πολλών χιλιομέτρων σε ένα μόνο ρεύμα και τα αυτοκίνητα σημειωτόν. Πίσω μου ένας πιλότος της formula 1 που έτυχε σήμερα να οδηγεί ένα Toyota Starlet μοντέλο προηγούμενων δεκαετιών, κολλημένος σχεδόν σε εμένα, προσπαθεί να με προσπεράσει πότε από αριστερά πότε από δεξιά, για αρκετή ώρα. Επειδή ως γνωστόν με διακατέχει μια περιέργεια, δεν άντεξα, φρενάρω, σταματάω, κατεβαίνω (ναι, στη μέση του δρόμου). Πλησιάζω τον πιλότο και, με την υπερβολική ευγένεια που με χαρακτηρίζει, τον ρωτάω: «Καλημέρα, μπορείτε να μου πείτε και εμένα πως θα με προσπεράσετε; Εγώ πού πρέπει να πάω για να περάσεις; Και άντε, εμένα με προσπερνάς, που θα πας, μου λες;». Προφανώς δεν ήξερε Ελληνικά ούτε ο πιλότος ούτε η συνοδηγός γιατί δεν είπε κανείς τους τίποτα. Μάλλον κρύωσε κιόλας λίγο γιατί ανέβασε το παράθυρο του. Τελικά, δεν έμαθα από τον πιλότο πώς να προσπερνάς σε μονό ρεύμα όπου γίνονται έργα και πηγαίνουν όλοι σημειωτόν».
...Και το έργο συνεχίζεται!

Δ. Κρ.


Σχόλια