Για μια καλύτερη ζωή



1. Δεν είμαι τέλεια, όπως άλλωστε κι όλοι οι άλλοι γύρω μου, κι αυτό είναι φυσιολογικό. Η αξία μου δεν εξαρτάται από ένα επίτευγμα ή κάποια κατάσταση.

2. Η ζωή είναι γεμάτη θλίψη, πόνο, αρρώστιες, θάνατο και απώλειες. Όλα αυτά αποτελούν καθολικά ανθρώπινα βιώματα.

3. Δεν μπορώ να ελέγξω τον πόνο, μπορώ όμως να ελέγξω τη φροντίδα και παρηγοριά που έχει ανάγκη ο εαυτός μου.

4. Ο εαυτός μου και ο κόσμος αλλάζουν συνεχώς. Όλα τα βιώματά μου (σωματικά, ψυχικά, συναισθηματικά) έρχονται και παρέρχονται.

5. Η τελειότητα δεν συνδέει τους ανθρώπους. Οι ευαισθησίες μας είναι εκείνες που μας φέρνουν πιο κοντά.

6. Αν ήξερα ότι είχα μόνο μια εβδομάδα ζωής, θα αναζητούσα αυτό που θα θεωρούσα το πιο σημαντικό.

7. Δεν υπάρχουν «άσχημα» συναισθήματα. Ωστόσο, υπάρχουν λάθος αντιδράσεις σε δύσκολα συναισθήματα. Τα δυσάρεστα συναισθήματα δεν σημαίνει ότι μου συμβαίνει κάτι περίεργο. Αντιθέτως, αυτό με κάνει πιο ανθρώπινη.

8. Η διασκέδαση δεν δείχνει ανευθυνότητα. Στην πραγματικότητα σημαίνει ακριβώς το αντίθετο, αφού είναι απαραίτητη για την ευτυχία.

9. Η πιο μακροχρόνια σχέση που θα έχω ποτέ στη ζωή μου είναι εκείνη με τον εαυτό μου. Οι άλλοι άνθρωποι έρχονται και παρέρχονται, αλλά ο εαυτός μας παραμένει από τη στιγμή που γεννιόμαστε μέχρι τον θάνατο. Όσο πιο γρήγορα αποφασίσουμε να τον φροντίζουμε, τόσο περισσότερο θα ζήσουμε τη ζωή που θέλουμε αντί να υπονομεύουμε τον ίδιο μας τον εαυτό.

10. Για οτιδήποτε συμβαίνει στη ζωή μου, ξέρω ότι υπάρχουν χιλιάδες άλλοι άνθρωποι που βιώνουν παρόμοιες εμπειρίες. Όλοι περνάμε τα ίδια.

11. Όταν χρειάζομαι και ζητώ βοήθεια δεν δείχνω αδυναμία. Αντιθέτως, αυτό αποτελεί σημάδι δύναμης και θάρρους.

12. Αναρωτηθείτε ποιό είναι το χειρότερο που μπορεί να σας συμβεί. Σκεφτείτε αυτό το ερώτημα. Στη συνέχεια σκεφτείτε τι χρειάζεται να κάνετε προκειμένου να επιβιώσετε.

13. Τα πράγματα φτιάχνουν και ύστερα καταρρέουν, στη συνέχεια πάλι φτιάχνουν και καταρρέουν ξανά. Έτσι είναι η ζωή.

14. Δεν υπάρχουν αντικειμενικές αλήθειες. Ο τρόπος που αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου και τον κόσμο μπορεί να αλλάξει.

15. Αποδοχή δεν σημαίνει συμπάθεια, επιθυμία ή ανοχή. Η αποδοχή μας απελευθερώνει.

16. Οι άνθρωποι είναι δυνατοί. Ξέρω ότι θα επιβιώσω.

17. Μπορούμε να βρούμε νόημα ακόμα και μέσα στη δυστυχία μας. Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεται είναι δημιουργικότητα.

18. Αυτό που ταιριάζει σε κάποιον άλλο μπορεί να μην ταιριάζει σε μένα και το αντίστροφο.

19. Οι ρεαλιστικές προσδοκίες μετριάζουν τον πόνο, την απογοήτευση και τον θυμό ενώ η ροή ενέργειας αλλάζει από στιγμή σε στιγμή. Χρησιμοποιώ το 80% των δυνατοτήτων μου σε οτιδήποτε κάνω – άλλες φορές περισσότερο και άλλες λιγότερο.

20. Δεν είμαι υποχρεωμένη να «δώσω το 100% των δυνατοτήτων μου», αλλά θα βάλω τα δυνατά μου ώστε να βρίσκομαι σε εγρήγορση.

20 υπενθυμίσεις για μια καλύτερη ζωή - Απο την ψυχοθεραπεύτρια Megan Bruneau




Σχόλια