Πάνω από 1 εκατ. πολίτες έχουν κάνει διακανονισμό πληρωμής λογαριασμών στη ΔΕΗ


Η ΔΕΗ παρέχει τη δυνατότητα ένταξης σε πρόγραμμα διακανονισμού τηλεφωνικά


Πάνω από 1 εκατ. πολίτες έχουν ενταχθεί σε προγράμματα διακανονισμού με τη ΔΕΗ, εξαιτίας αδυναμίας να πληρώσουν έγκαιρα λογαριασμούς τους. Η αλματώδης αύξηση των αιτημάτων οδηγεί τη ΔΕΗ στη δημιουργία τηλεφωνικής γραμμής για μη έχοντες.

Όπως γνωστοποιήθηκε, η ΔΕΗ παρέχει πλέον τη δυνατότητα ένταξης σε πρόγραμμα διακανονισμού και τηλεφωνικά, στο πενταψήφιο 11770, όπου οι μη έχοντες μπορούν να καλούν τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, περισσότεροι από ένα εκατ. καταναλωτές έχουν ενταχθεί μέχρι στιγμής στα προγράμματα διακανονισμού οφειλών που εφαρμόζει η επιχείρηση, με άτοκες δόσεις και όρους που εξαρτώνται από το βαθμό συνέπειας.

Βαθμίδες φτώχειας

Για την εφαρμογή του προγράμματος μάλιστα, η ΔΕΗ προχώρησε στην κατηγοριοποίηση των πολιτών σε έξι βαθμίδες, ανάλογα με το ιστορικό τους:
- Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.
- Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.
- Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού.
- Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
- Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους και Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.

Επιπλέον η ΔΕΗ έθεσε σε εφαρμογή στις αρχές του 2013 ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για τους ευάλωτους καταναλωτές. Έτσι, η εικόνα για τους διακανονισμούς διαμορφώνεται ως εξής:
-Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας»* 1, 2 και 3 η κάθε άτοκη δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού χωρίς το τέλος ακινήτων. Για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία συνέπειας 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή Euro 2.000 και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό Euro 200 (χωρίς ΕΕΤΗΔΕ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των Euro 50.

-Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 4 & 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες Διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.

-Στην κατηγορία «συνέπειας» 6 οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά από την καταβολή εγγυήσεων.

-Δεν γίνεται διακοπή ρεύματος λόγω χρέους στους ευάλωτους πελάτες όχι μόνο τους επτά μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (Νοέμβριο με Μάρτιο και Ιούλιο με Αύγουστο ), αλλά καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.


Πάνω από 400.000 στο Κοινωνικό Τιμολόγιο

Τέλος, για τους καταναλωτές που δεν πληρούν τα κριτήρια ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών η ΔΕΗ προσφέρει διακανονισμό έως 12 μηνιαίων δόσεων, πάντα σε συνάρτηση με το ιστορικό συνέπειας του πελάτη. Υπενθυμίζεται ότι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών (περιλαμβάνονται και όσοι εντάσσονται στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο) εντάσσονται οικιακοί πελάτες και μόνο για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της κύριας κατοικίας τους, εφόσον είναι άτομα χαμηλού εισοδήματος, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, μακροχρόνια άνεργοι, άτομα με αναπηρία, άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης και υπερήλικες, με βάση συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια και όρια τετραμηνιαίας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για κάθε κατηγορία. Μέχρι στιγμής στο ΚΟΤ έχουν ενταχθεί περισσότεροι από 400.000 καταναλωτές.



Πηγή: thepressproject.gr

Σχόλια